پروتز و ایمپلنت

ایمپلنت، کاشت دندان در استخوان و انواع پروتزهای ثابت و متحرک

پروتز را انتخاب کنم یا ایمپلنت ؟

این سوال ممکن است سوال شما و یا بسیاری از مخاطبان ما باشد . به جای پاسخ ، در ابتدا بیایید کمی بیشتر به بررسی این دو واژه یعنی پروتز و ایمپلنت بپردازیم . هر چند در مقالات دیگری در همین سایت با عناوین مختلفی به بررسی زوایای مختلفی از ایمپلنت پرداخته ام ولی بحث و بررسی این سوال و پاسخ های داده شده میتواند به شما در انتخاب تصمیم مناسب کمک بسزایی داشته باشد .

پروتز ثابت دندان چیست ؟

به اعضای مصنوعی بدن پروتز گفته می‌شود ، منظور از پروتز در دندانپزشکی ، دندانهای مصنوعی می‌باشند و پروتز ثابت دندان به پروتزی اطلاق می‌گردد که بر روی دندان یا دندانهای پایه چسب خورده و ثابت می‌گردد. پروتز ثابت شامل روکش ، بریج (پل) و … می‌باشد. روکش بر روی یک دندان تراش خورده سوار می‌شود ، بریج نیز بر روی دندانهای پایه کناری قرار می‌گیرد و شامل دندانهای جایگزین شده نیز می‌باشد.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب هاشم زاده ایمپلنت، کاشت دندان در استخوان و انواع پروتزهای ثابت و متحرک انجام میگیرد

مزایای باورنکردنی ایمپلنت که نمی دانید!

/
ایمپلنت چه مزایایی دارد؟ ظاهر طبیعی و زیبا، راحتی انجام بهداشت دهان و دندان، عملکردی همچون دندان های طبیعی، مانعی برای از بین رفتن استخوان فک

ایمپلنت دندان؛ بهترین جایگزین دندان های از دست رفته

/
چه افرادی کاندیداهای خوبی برای انجام ایمپلنت دندان هستند؟ برای انجام کاشت ایمپلنت دندان چقدر باید هزینه کرد؟ ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته

مشکلاتی شایعی که بیماران پس از درمان ریشه با آن ها دست و پنجه نرم می کنند

/
جراحی درمان ریشه چه مشکلاتی را در پی خواهد داشت؟ عوارض درمان ریشه دندان یا عصبکشی دندان چیست؟ مشکلات پس از عصبکشی دندان چگونه رفه میشود؟

مقالات پروتز و ایمپلنت

نمونه های درمانی پروتز و ایمپلنت